LEI
4/2011, do 30 de xuño, de convivencia e participación dacomunidade
educativa. DECRETO 8/2015, do 8 de xaneiro, polo que sedesenvolve a Lei
4/2011, do 30 de xuño, de convivencia eparticipación da comunidade
educativa en materia de convivenciaescolar.
Esta lei parte da convicción de que sen un ambiente de convivencia nos
centros educativos baseado no respecto mutuo non é posible dar
cumprimento aos fins da educación nin permitir o aproveitamento óptimo
dos recursos educativos que a sociedade pon á disposición do alumnado e,
polo tanto, das familias. Para conseguir este obxectivo é necesaria a
implicación de todos os membros da comunidade educativa -nais e pais,
profesorado, persoal de administración e de servizos e alumnado-, así
como da propia Administración educativa
A lei incide moi especialmente
na corresponsabilidade das nais e pais ou titoras ou titores na
devandita tarefa, e por iso vincula a regulación da convivencia nos
centros docentes ao establecemento de canles para a participación
directa daqueles no ensino e no propio proceso educativo.
DECRETO8/2015,
do 8 de xaneiro, polo que se desenvolve a Lei 4/2011, do 30de xuño, de
convivencia e participación da comunidade educativa enmateria de
convivencia escolar.
Este decreto ten por obxecto o desenvolvemento regulamentario do réxime
xurídico de convivencia recoñecido na lexislación básica do Estado e na
Lei 4/2011, do 30 de xuño, de convivencia e participación da comunidade
educativa.
No segundo capítulo do título II, establécense os documentos e recursos
complementarios sobre convivencia escolar, defínese o obxecto, os fins e
os principios do plan de convivencia, os obxectivos xerais e a súa
estrutura. Para cerrar este capítulo, recóllense unha serie de
actuacións, programas e medidas complementarias para a mellora da
convivencia nos centros docentes.
PROTOCOLO XERAL DE PREVENCIÓN, DETECCIÓN E TRATAMENTO DO ACOSO ESCOLAR E CIBERACOSO
O fenómeno do bullying ou acoso escolar vén definido como “unha conduta
de persecución física e/ou psicolóxica que realiza un alumno ou alumna
contra outro, ao que elixe como vítima de varios ataques” (Dan Olweus).
Trátase, polo tanto, dunha situación continuada no tempo e de grande
intensidade, na que unha das partes se sente poderosa e asume o papel de
agresor ou acosador, en tanto que a outra, máis vulnerable, asume o
papel de vítima ou acosada. Polo tanto, malia a alarma social creada por
veces nos medios, non debe confundirse unha situación de acoso con
pelexas puntuais ou con situacións nas que as dúas partes se atopan en
situacións de igualdade. Así, na Lei 4/2011, do 30 de xuño, de
convivencia e participación da comunidade educativa, abórdase por
primeira vez no plano lexislativo o tratamento de situacións de acoso,
partindo da definición destas situacións de acordo cos criterios
xeralmente admitidos pola comunidade pedagóxica e inclúe a problemática
derivada do mal ou inadecuado uso das novas tecnoloxías e, ademais,
recóllense os principios de protección integral das vítimas e de
primacía do interese e protección destas no tratamento do acoso escolar.
Finalmente, e xa no seu artigo 30, disponse que cada centro docente
incluirá un protocolo para a prevención, detección e tratamento das
situacións de acoso escolar no seu Plan de convivencia.
Unha vez detectados indicios da existencia no centro dunha posible
situación de acoso escolar, é necesario coñecer cales son as medidas que
deben ser adoptadas, posto que unha intervención rápida e efectiva que
implique a toda a comunidade escolar (alumnado, familia e docentes) pode
evitar un agravamento da situación. Para isto, é conveniente ter
establecido un claro plan de actuación onde se recolla un conxunto de
medidas destinadas a frear e paliar a situación de acoso. O protocolo de
actuación ten por obxecto que o profesorado dun centro educativo saiba
como actuar nos posibles casos de acoso, pois é imprescindible que se
actúe de xeito inmediato e decidido tanto co alumnado implicado (vítima,
agresor ou agresores e espectadores) coma coas súas familias. O
seguimento dun protocolo estandarizado é prescritivo para os centros
escolares e contribúe a organizar a intervención, concretando as fases e
dimensións que se deben prever, proporcionando pautas de actuación ou
orientacións en situacións nas que se require un procedemento
sistemático para a identificación e resolución do problema. En
consecuencia, este protocolo de actuación ante un posible caso de acoso
escolar ten un carácter básico, sen prexuízo de que cada centro
educativo poida adaptalo ou amplialo en función do seu contexto ou das
peculiaridades do caso. Trátase, pois, dun protocolo base que necesita
ser contextualizado ou adaptado ao centro e ao seu contorno para,
finalmente, ser incluído nos documentos institucionais dos respectivos
centros, promovendo o tratamento integrado da convivencia.
- INICIO
- CONTENIDO
- ENLACES
- DOCUMENTOS
-
BLOGS
- TEAVi
- Autismo y educación
- Aprendizaje para tod@s
- Asociación Por Dereito
- Fabitácoras
- El Aula de los Soles
- El sonido de la hierba al crecer
- Especiales
- Informática para Edº especial
- La mirada especial
- Mi mundo de PT
- Orientación en Galicia
- Orientacióncondesa
- Siempre-comunicando
- Te Adoro Marc
- Traballamos xuntos